Jul, jul, strålande jul...och Deco Art

Vi har inte gått in i December ännu men redan är det full sjå med julbestyren.
Det är synd att jag inte får julklappar längre (gränsen går vid 20 års ålder i vår familj, dessutom har vi lite ansträngd ekonomi just nu)
Själv älskar jag att leta efter den perfekta julklappen till mina kompisar. Det ska vara speciella saker, något som man vet att de kommer att uppskatta men som ingen annan skulle ge dem.

Min egna önskelista, skulle troligen bli jättelång OM jag satte mej och gjorde en.

Har kikat lite på deco-kit och moldings på lite olika ställen. Billigast att köpa från utlandet men fortfarande ett problem, frakten + tull(?).
Bl.a så har http://www.kawaiisupply.com/ massor av användbara saker. De har t.o.m färgat smältlim som jag ville testa att dekorera smyckes-lådor med.

Jag är väldigt sugen på att testa att dekorera ett par hörlurar. Har budat på ett par begangnade på Tradera. Vad tror ni? Skulle ni köpa ett par såna? Eller få era egna dekorerade? Klart, då måste de skickas från och till mej...hmm...

Hmm..kollade runt lite ett par hyfsade hörlurar (Urbanears, Skullcandy) går loss på 300-600:- så det mest ekonomiska vore om man dekorerade ett par som kunden redan har...om de nu inte vill ha vanliga earplugs, själv har jag för små öron för dem om det inte är såna dära mjuka in-ears...

Hmm..finns det några billigare märken som faktiskt är bra?


Är dem inte underbara ?
I japan dekorerar man ju typ allting, mobiler, speglar, hörlurar, Nintendo DS etc etc.


Dem här är väldigt vackra, sofistikerade. Underbart gjort. Och visst kan man dekorerar öronsnäckor också;

Jag gillar när det ser enkelt ut, inte för mycket bling...men jag vet att det finns folk som gillar bling-bling väldigt mycket.En sak säger jag dock, det är inte lätt att få det såhär fint, fattar inte hur dem gör...eller jo det fattar jag men ni vet vad jag menar.

Nu har jag suttit en stund och kollat in tutorials och dylikt på devianArt.
Lu-chan ville ha smycken i form av glassar och jag tror att jag har en snygg design på gång plus, så vet jag att hon snackade om att hon ville ha blodiga cupcakes till hennes "lilla" vampyr så det ska jag också fixa. *jag har inte glömt* ;)

Inspiration? Maybee....
See ya' // Li-chan 





PS Jag önskar mig en bentolåda


Postat av: Ami-chan

Eeeep?! Bentolåda? Åh jag som redan köpt julklappar! ^__^ Men men, du kanske inte vill att alla köper bentolådor till dig?

2010-11-26 @ 07:48:58

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0