Svar och nytt projekt

VampireKnight! (chirude-chan)

Hur jag blev animanga-nörd (som jag själv säger det) är en ganska rolig historia.

När jag var liten brukade jag hyra videofilmer, särskilt en serie som hette Candy Candy. Hos Video-kalle kunde man byta sina gamla filmer mot andra. Det gjorde jag. Candy Candy är en anime såklart...fast det visste jag ju inte då.

När Tv4 visade Sailor Moon första gången kikade jag på det lite då och då...det var alldeles för tidigt på morgonen för mej. Fortfaramde visste jag inte vad animevr för något.

När jag sen gick i högstadiet träffade jag en tjej som är min ena bästis, vi upptäckte så småningom att båda hade älskat Candy Candy som barn.

I gymnasiet, började sailor Moon gå på kanal5 och något inom mig sa att ja kände igen det där ( några år tidigare hade Dragonball börjat säljas i affärerna., min bästis var frälst, inte jag.) Jag gjorde en sökning på nätet om Sailor Moon och halkade in på en sajt som hette; Animanga.nu (den är väldigt död nu).

Och där började mitt intresse och det ökade alltmer.
Den första anime jag såg (efter sailor moon) var Kikis Delivery Service och...Gravitation...(fast den somnade jag till...dels för att det inte var min typ och dels så var det mitt i natten)

Någonstans i denna vevan, tror det var under gymnasietiden köpte jag även min första manga; Kare Kano. Jag trodde att det var vanliga böcker, minns att jag såg de två första delarna på bild i SF-katalogen och blev intresserad.

Ami-chan

Nu vet jag att jag har ditt nummer. Jag kan messa dan innan, troligtvis kommer jag på förmiddagen någon gång.



NYTT PROJEKT

Nu har jag fått hem en docka som jag ska förvandla till Sailor Pluto eller Prinsessan Pluto...beror på hur mycket jobb jag orkar lägga på att sy kläderna.

Tiaran vete tusan hur jag ska göra. Eller hennes stav...eller ja, jag har lite småidee'r men vet inte riktigt...

Detta projekt har ju egentligen inte med YumeD att göra men... vill ni se work in progress bilder???

PS Hon kommer att säljas när hon är klar, troligtvis på tradera.

Här är iaf orginaldockan;


Och Sailor Pluto;


Ciao// Li-chan 


Postat av: Ami-chan

Ja vi vill se bilder!

2010-12-04 @ 13:08:39

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0