Okashii-con, Aftermath!

Sådärja, konventet kom och gick och nu har jag vilat ut.

Eftersom jag mest satt vid mitt försäljningsbord så var jag ju inte med så mycket på vad som egentligen hände, mn jag hade kul ändå.

Pratade med Natalia Batista som nyligen kommit ut med mangan Mjau! Hon hade nämligen bordet bredvid mitt, trevlig tjej det där. Själv har jag alltid haft författardrömmar, så att få träffa henne och kunna prata med henne kändes som att träffa enkändis - typ, vadå då, hon ÄR ju mangatecknare, har tom kontrakt med TokyoPop i Japan!

Tomodachi.se fanns också på plats och OJ vad mycket det fanns man ville ha, men hade lovat mig själv att inte spendera så mycket, tänkte köpa en Vampire Knight- pin...men glömde av det, jaja, kommer fler konvent :)

Vem fanns där mer då, jo Fanny M. Bystedt, som tillsammans med några vänner också ritar manga. Duktig tjej, köpte ett chibi-prträtt av henne för 50:-

Sen ska vi ju inte prata om alla underbara cosplayers, jag kände mig lite utanför, hade bara min katt-mössa på mig...

Försäljningen gick mycket bättre än jag trodde det skulle gå iallafall, jag måste lära mig att lite mer på mina förmågor. Jag har iallafall nu ett litet hum om vad som säljer.

Önskar att jag hade kunnat åka till Uppcon eller Närcon...men men...det lär inte hända detta året iallafall!

Saker jag lärt mig;

  •  Lugn och Ro på konvent - GLÖM DET!
  • Åka ensam - ganska trist, men öppnar möjligheterna för nya kontakter.
  • Ta med saker att roa sig med under de folk-fattiga stunderna.
  • Skriv upp hur mycket jag tar med mig av varje sak- och bocka av vad som blir sålt vid varje tillfälle.


Nu lite annat, vill ni se mina (mindre bra) bilder så börjar dem här; http://linn-zy.bilddagboken.se/p/show.html?id=446956316&directlink=1

 

Kommande konvent som jag hoppas kunna komma till!

KodachiCon:
8-9/5
HikariCon: ?/?
J-POP Con: 12-14-/11
KodachiKun: ?/?


Det blev ett långt inlägg utan några bilder denna gången, om ni läsare har några bilder på mig från konventet får ni gärna skicka dem till mej!



Postat av: Test

Test

2010-03-11 @ 00:31:07
URL: http://menchi.nu

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0