Som om man inte redan...

...var tillräckligt deppig.
När jag skulle logga in på bloggen, vad är det första jag får se på blogg.se's förstasida, jo ett blogginlägg om en annan bloggare som också gör smycken i form av, visserligen inte bara kakor utan mat överhuvudtaget. Jag vet att jag inte är den enda i världen som gör sånt, men på nåt sätt känns det som att det håller på att bli "mainstream". (Skall dock tilläggas att denna tjejen verkar vara långt mer talangfull än jag...)
- Dåligt självförtroende, någon?
Jag tyckte i början att det jag gjorde var speciellt men nu... känns det inte så längre. Det är fortfarande kul och jag säljer ju mest på konvent och sånt (fast det ska snart komma upp lite på bloggen så ni kan köpa julklappar till era nära och kära).
Men det var faktiskt inte det detta inlägget skulle handla om.
Igår kändes allting bara så hopplöst, trist och jobbigt (av flera orsaker)  då gjorde jag något som jag inte gjort på väldigt länge. Jag tog fram min ena Orakel-kortlek, funderade intensivt medan jag blandade korten. När jag till slut drog ett kort blev jag överraskad.
"SELF-EMPLOYMENT" -"You're a born entrepeneur, and your business is surrounded by magical opprtunities."

I korta drag betyder detta att detta är ett bra tillfälle för mig att verkligen fundera över hur jag ska gå till väga för att starta eget. Så länge som jag är optimistisk kommer allt att gå bra.

"Så länge som du är optimistisk så kommer nya tillfällen att gå din väg. Din positiva energi kommer att attrahera nya klienter, nya kunder och nya kontrakt"

Jag vet inte om ni kära läsare, vänner etc tror på den andliga världen och sånt, men jag gör det...i viss mån. Jag har upplevt tillräckligt mycket oförklarlig-heter att jag helt enkelt inte kan låta bli att tro.
Jag ser det här åtminstone som en hjälp på vägen, som ett gott råd. Så nu ska jag ge mig själv lite tid till att fundera, prioritera och bygga upp ny positiv energi.
Bye bye for now! /  Li-chan


Postat av: Anonym

haha okeej

är det du där på den lila bilden ?

2010-10-22 @ 21:45:28
URL: http://minaal.blogg.se/
Postat av: Anonym

- vad tråkigt !

2010-10-23 @ 00:19:36
URL: http://dajeroma.blogg.se/
Postat av: vampireknight!

Äh :3! Du är mycket bätter än henen tycker jag! Du är en underbar eprson och du göra fina smycken som faktiskt alla gillar :3!



You are the one and only!



2010-10-23 @ 00:27:26
URL: http://chirudesweets.blogg.se/
Postat av: Lucinda

Förstår hur du känner, jag känner precis likadant med mitt egna. Även om det känns hopplöst måste man fortsätta framåt.. Och jag tycker du är en fantastisk person! På många sätt. Du har en sån otrolig energi runt om dig! Ge inte upp, du kan nå precis vad du vill i livet.



Och behöver du hjälp med starta-eget så ger jag dig gärna hjälp o råd.



. . . sen tycker jag du ska titta in på min blogg och kolla en liten musik-film jag lagt upp..

2010-10-23 @ 01:10:58
URL: http://kirakira.blogg.se/
Postat av: Ami-chan

Jag tycker du ska ta det som något bra :) Lyssna på mig, Lucinda och Vampireknight, du är en urgullig person och du gör urgulliga saker! Så go for it!

2010-10-23 @ 09:50:30
Postat av: Anonym

aha okeej !

va fin frysyr ( stavningen )

2010-10-23 @ 14:18:09
URL: http://minaal.blogg.se/
Postat av: vampireknight!

; Hennes mobil smycke av munkar som var i ett snöre lossnade (några munkar gick av) Men det är nog bara därför hon drar i snöret för att öppna hennes mobil-väska och det sabbar ju ganska mycket >_<'..

(hennes eget fel .)



Kommer du göra lite mer smycken snart :D? Skulle behöva något till Olivia-chan ^^.

2010-10-23 @ 23:52:13
URL: http://chirudesweets.blogg.se/
Postat av: Anonym

2010-10-24 @ 00:09:11
Postat av: Lucinda

RE: Whiiih :D

Kunde inte se bilden av nån anledning :s

2005 var då jag äntligen fick köpa en MangaMania XD Hade typ bara sett Sailor Moon, Tokyo Mew Mew, CardCaptor Sakura, Last Exile, YuGiOh och Pokemon på tv innan .__."



The Door to the magical japanese subculture suddenly was OPEN!! XD

2010-10-24 @ 00:11:07
URL: http://kirakira.blogg.se/

Namn:


E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Kom ihåg mig?
RSS 2.0